www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws

Monday, April 19, 2010

masuk meminang??......

dan saya berterbangan ke selatan
ini hari berbual panjang sama mama
saya  menceritakan segalanya pada mama
tentang pilihan hidup tujuan hati dan sebagainya

"ma jangan terima lamaran dan pinangan sesiapa...ya?"
aku katakan begitu pada mama
aku sambung kembali
"atie tidak bersedia.hati ini terkatup kunci buat masa kini.."

ma diam dan menyetujui apa kemahuan aku.
Alhamdulillah ma memberi sokongan kepadaku

jika pinangan yang dimahukan untuk aku itu,
biarkanlah aku yang relakan dan aku setujukan
biarkan aku punyai kejujuran
bukan memburukkan silaturrahim
namun biar aku ucap cakap ikhlas
biar sahaja aku yang membuat pilihan
bukan nya ekspress yang entah siapa aku tidak kenalinya

hati aku
ini aku punya
ini pilihan aku

lagipun aku masih belajar
biarkan aku memilih siapa pilihan aku
sedang hati aku bertaut sama prince

dan.
biarlah pinangan yang akan di terima keluarga aku itu
sangat di puji oleh seluruh inci seorang aku
sangat dibenar oleh agamaku
sangat taat kepada Allah Taala

mahu aku katakan
biarlah aku tentukan
kerna yang akan menjadi seorang lelaki dalam hidupku itu,
biarlah si dia yang benar-benar layak menjadi syurga di bawah telapak kakinya
paling utama.

biarkan si dia yang boleh membimbing seorang aku
dan
aku belum bersedia untuk menerima apa-apa lamaran dan pinanagan

biarkan aku
biakan hati aku

aku mahu diam-diam

                                  diri ini :)

maap.
aku belum bersedia


otak saya masih gila-gila
mahu habis puas zaman remaja
dan biarkan sahaja tadir menentukan segalanya

P/S : terima kasih!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...